RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30 -9:00 | Schodzenie się dzieci, gry i zabawy poranne. | * Witamy dzieci (podanie ręki, ?żółwik?, ?piąteczka?) i zapraszamy do naszych sal zabaw. * Zabawy indywidualne lub grupowe w kącikach zainteresowań. * Praca indywidualna z dzieckiem (karty obserwacji). * Czytanie bajek przez nauczyciela lub zaproszonego rodzica. *Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. |
7:45 – 8:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
8:00 | Śniadanie | *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, spokojnej rozmowy, nakrywania i sprzątania. |
9:00 – 10:00 | Zajęcia rozwijające zainteresowania i potrzeby dzieci Pobyt na świezym powietrzu | *Zajęcia edukacyjne objęte tematyką planów miesięcznych wyzwalających aktywności dzieci w różnych sferach rozwoju. *Prowadzenie zajęć metodą dobrego startu. *Zabawy rytmiczne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy wdrażające szacunek do świata zwierząt i roślin. |
9:45 – 10:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed II śniadaniem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
10:00 -10:15 | II Śniadanie | *Częstowanie dzieci owocami i warzywami. |
10:15 – 10:40 | Pobyt na świezym powietrzu Zabawy dowolne, tematyczne | *Inspirujemy dzieci do zabaw edukacyjnych lub swobodnych w ogrodzie przedszkolnym. *Prowadzimy gry i zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. |
Czynności sanitarno-higieniczne przed obiadem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie do samodzielności. | |
10:45 – 11:15 | Obiad: | *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, spokojnej rozmowy, nakrywania i sprzątania po sobie. |
11:30-13:15 | Odpoczynek poobiedni: | *leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanych bajek |
13:45 – 14:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed podwieczorkiem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie do samodzielności. |
14:00 – 14:20 | Podwieczorek: | *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, spokojnej rozmowy, nakrywania i sprzątania po sobie |
15:00 – 16:00 | Zajęcia indywidualne, pobyt na świeżym powietrzu. | *Prowadzimy zabawy wspomagające rozwój. Pracujemy z dziećmi indywidualnie lub z grupą dzieci o zbliżonych potrzebach edukacyjnych. *Korzystamy ze spacerów i zabaw na świeżym powietrzu. Doskonalimy umiejętności zdobyte przez dzieci podczas zajęć. Inspirujemy dzieci do podejmowania samodzielnego działania. |
16:00 – 16:30 | Zabawy popołudniowe | *Zabawy zorganizowane lub dowolne w sali lub na placu zabaw wynikające z zainteresowań dzieci *Kontakty indywidualne . Rozchodzenie się dzieci (zwracamy uwagę aby każde dziecko zostało przez nas zauważone i pożegnane. |
Przedstawiony powyżej Ramowy Rozkład Dnia jest ogólnie obowiązujący w naszym żłobku.
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.